
Strategisch advies over Social Media
Wij bieden passende zorg voor jongvolwassenen met kanker. Wij hebben hier veel over te vertellen, maar we weten niet hoe we dat goed op social media kunnen overbrengen. Heb jij de expertise om met ons een plan van aanpak en een contentkalender op te stellen?

AYA Jong & Kanker Foundation
Elk jaar krijgen bijna 4000 Adolescents and Young Adults (AYA's) tussen 18 en 39 jaar de diagnose kanker. Zij bevinden zich in de hoogste versnelling van hun leven als ze de diagnose kanker krijgen: een eerste baan, huis, relatie of kind. De wereld draait door terwijl zij maar met een ding bezig zijn: beter worden en zo snel mogelijk weer vooruit kunnen kijken. Maar ondanks dat 80 procent de ziekte overleeft, staan ze ook na genezing vaak ongewild stil. De AYA Jong & Kanker Foundation is opgericht om fondsen te werven om projecten van het AYA Zorgnetwerk te realiseren die gericht zijn op scholing van zorgmedewerkers, wetenschappelijk onderzoek en re-integratie van de AYA in het sociale en maatschappelijk leven.
Help AYA Jong & Kanker Foundation
Strategisch advies over Social Media
Uren
4 tot 10 uur in totaal
Periode
In 3 tot 6 weken
📍 Op locatie en/of vanuit huis
Met het beter inzetten van onze social media, kunnen we heel Nederland laten kennismaken met het belangrijke werk van de AYA Jong & Kanker Foundation en al onze werfacties!

Door Suzan Koenis
Fondsenwerver
De project omschrijving
⏱️ Geplaatst op 12 oktober 2022
Waarom we jou nodig hebben
We zijn sterk in het helpen van jongvolwassenen met kanker, maar het goed neerzetten van onze social media kanalen is wel een andere sport! We hebben genoeg te vertellen, maar we weten niet hoe en wanneer we wat moeten delen. Wil jij samen met ons meedenken over een goede contentkalender en plan van aanpak opstellen?
Wat ga je doen?
- Een beoordeling van onze huidige activiteiten.
- 2 tot 4 één-uur strategiesessies waarin we een aantal onderwerpen kunnen bespreken als: content, contentkalender, herkenbare grids, kanalen, tone of voice en doelgroepen.
- Een samenvatting van de onderwerpen die besproken zijn met concrete next steps voor de uitvoer, in de vorm van een startplan.
Wat we al hebben
- Intern contactpersoon die inhoudelijk betrokken is.
- De doelgroep(en) die we willen bereiken.
- Missie en visie.
- Onze huidige Social Media kanalen.
- Een vrijwillig social media team bestaande uit AYA ambassadeurs
- Een brandguide.
Het profiel van de vrijwilliger
Ben jij wie we zoeken?
Een strateeg, marketeer of social media specialist die als sparringpartner helpt met een betere social media strategie. Op zoek naar iemand met ervaring met doelstellingen, positionering, doelgroep, boodschap en kanalen.
- Je hebt ervaring met strategische plannen, inclusief doelstellingen, positionering, doelgroep en kanalen.
- Jouw inzichten en expertise dragen bij aan een betere online zichtbaarheid.
- Jij hebt zin om als sparringpartner te helpen met onze social media strategie.

Help Suzan de Social Media te verbeteren
Suzan is jouw contactpersoon voor dit project
Help AYA Jong & Kanker Foundation
Strategisch advies over Social Media
Uren
4 tot 10 uur in totaal
Periode
In 3 tot 6 weken
📍 Op locatie en/of vanuit huis


De missie van AYA Jong & Kanker Foundation.
Elk jaar krijgen bijna 4000 Adolescents and Young Adults (AYA's) tussen 18 en 39 jaar de diagnose kanker. Zij bevinden zich in de hoogste versnelling van hun leven als ze de diagnose kanker krijgen: een eerste baan, huis, relatie of kind. De wereld draait door terwijl zij maar met een ding bezig zijn: beter worden en zo snel mogelijk weer vooruit kunnen kijken. Maar ondanks dat 80 procent de ziekte overleeft, staan ze ook na genezing vaak ongewild stil.
De AYA Jong & Kanker Foundation is opgericht om fondsen te werven om projecten van het AYA Zorgnetwerk te realiseren die gericht zijn op scholing van zorgmedewerkers, wetenschappelijk onderzoek en re-integratie van de AYA in het sociale en maatschappelijk leven.