Analytics for a Better World Institute-logo

Strategisch advies over Social Media

Organisatie in het kort

Analytics for a Better World Institute

Wij passen data & analytics toe om bij te dragen aan de Sustainable Development Goals, zodat we de grootste humanitaire en maatschappelijke problemen waar de mensheid mee wordt geconfronteerd kunnen oplossen.

Lees meer

Impact thema’s

💛 Ontwikkelingshulp
💛 Innovatie
💛 Duurzaamheid, natuur en milieu

Project details

⏱️

4-10 uur in totaal

info-icon-hours
Dit is een indicatie van de projectgrootte. Wanneer en hoeveel uur per week is helemaal aan jou. Gemiddeld werken professionals 2 tot 4 uur per week aan een project.
🗓️

Verspreid over 3-6 weken

info-icon-weeks
De exacte duur kan korter of langer zijn o.b.v. wat jullie onderling afspreken, zodat het past bij jouw agenda. Organisaties weten dat professionals dit naast hun baan erbij doen.
🚀

We kunnen direct starten

apostrophe-beginning

Jij kan een rol spelen om onze Social kanalen de juiste richting te geven, zodat we met Analytics bij kunnen dragen aan het behalen van Sustainable Development Goals.

Robert Monné

Robert Monné

Analytics for a Better World Institute

Projectomschrijving

Waarom we jou nodig hebben

We zijn begin dit jaar gestart met ons nieuwe instituut en zijn een klein team, zonder de expertise om (online) op een effectieve manier onze doelgroepen te bereiken en ons ecosysteem te vergroten. Concreet denken we dat we via social media nieuwe partners en sponsoren kunnen bereiken. En breder: kunnen bijdragen aan het creëren van awareness en enthousiasme rondom 'Analytics for a Better World'. Wij zoeken jouw advies om ons op de rails te zetten.

Hier zijn we naar op zoek

  • Een beoordeling van onze huidige activiteiten.
  • 2 tot 4 één-uur strategiesessies waarin we een aantal onderwerpen kunnen bespreken als: doelstellingen, kanalen, tone of voice en doelgroepen.
  • Een startplan met adviezen en concrete next steps voor de uitvoer.
  • Een geschreven samenvatting van de onderwerpen die besproken zijn.

🙋‍♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?

Een strateeg of Social Media specialist, die als sparringpartner kan helpen bepaalde Social Media thema's uit te diepen. Benodigd: ervaring met strategische zaken als doelstellingen, positionering, doelgroep, boodschap, kanalen, etc.

  • Je hebt ervaring met het maken van strategische plannen, inclusief doelstellingen, positionering, doelgroep en kanalen.
  • Jouw inzichten en expertise zullen bijdragen aan het optimaliseren van onze online zichtbaarheid.
  • Jij vind het leuk om als sparringpartner te helpen met onze Social Media strategie en het bereiken van ons doel.
🌎 Social Media
🧭 Communicatie strategie

Dit hebben we al in huis

  • Intern contactpersoon die inhoudelijk betrokken is.
  • De doelgroep(en) die we willen bereiken.
  • Missie en visie.
  • Onze huidige Social Media kanalen.
  • Ons lanceringsmagazine met interviews over onze missie, visie en aanpak.
  • Proposities voor onze doelgroepen: NGO's/Non-profits en bedrijven/sponsoren.

Analytics for a Better World Institute
Analytics for a Better World Institute

De missie van Analytics for a Better World Institute.

🌏Ontwikkelingshulp
🌱 Start-up fase
📍 Amsterdam

Tegenwoordig dragen data & analytics significant bij aan het succes van bedrijven. Onze visie is dat analytics dezelfde potentie heeft om ook humanitaire en maatschappelijke problemen op te lossen, zoals hongersnood of klimaatproblemen. De tijd is rijp om deze kracht ook in te zetten om de grootste maatschappelijke problemen op te lossen waar de mensheid mee wordt geconfronteerd. Wij werken nauw samen met NGO's om deze doelen te kunnen bereiken.

Lees meer

Professionals over Analytics for a Better World Institute

Olga 👐 Flexibele Design ondersteuning

7d7be284-c326-4a5e-8846-572c8037a439
💛
rating-stars

"They were very accessible and nice people to work with."

Olga

Mariëtte 👐 Infographic

0122d911-906d-4915-9b6b-cef173b0e024
💛
rating-stars

"Het was erg fijn om met Robert samen te werken. Het was een mooie uitdaging om veel data in een overzichtelijke Infographic te zetten maar uiteindelijk zijn we tot een mooi resultaat gekomen. Ook interessant om Analytics for a Better World beter te leren kennen en te zien hoeveel impact ze bereiken met relatief weinig middelen. "

Mariëtte