Sponsorplan opstellen
Organisatie in het kort
Agora benut de kracht van kunst en cultuur om bewustzijn te vergroten en verbinding tot stand te brengen.
Lees meerImpact thema’s
Project details
5-8 uur in totaal
Verspreid over 3-6 weken
Op locatie en/of vanuit huis
Starten binnen twee maanden
Met jouw hulp kunnen we onze skills nog beter inzetten om een toekomst te bouwen waar kunst, inspiratie en verbinding centraal staan, door projecten uit te voeren die échte maatschappelijke verandering teweegbrengen.
Richard Wijnveldt
AGORA
Projectomschrijving
Waarom we jou nodig hebben
AGORA heeft op dit moment maar één zaalnaamsponsor. Sponsoren tonen steeds minder interesse in enkel het betalen voor het gebruik van hun naam op een zaal. Vroeger waren sponsorinkomsten een stabiele financiële basis, maar nu willen we hierin verandering brengen. We willen sponsorgeld vooral inzetten voor sociale initiatieven, zoals het mogelijk maken dat alle kinderen in Lelystad minstens één keer gratis naar een theatervoorstelling kunnen gaan of voor verbeteringen in het theater die zorgen voor een betere gastbeleving. Na een stevige reorganisatie heeft ons team niet alleen te maken met een personeelstekort, maar missen we ook de specifieke expertise om een goed doordacht sponsorplan op te stellen. Kun jij ons helpen bij het opstellen van een sponsorplan voor het aantrekken van sponsoren voor doorlopende en eenmalige projecten?
Hier zijn we naar op zoek
- Begeleid 3 strategiesessies over ons sponsorplan
- Zet onze behoeften en hulpvraag om in een aantrekkelijk 'sponsorplan'.
- Creëer een kort startplan waarmee we aan de slag kunnen
Onze ervaring met soortgelijke projecten: Ik weet hier een beetje wat van af
🙋♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?
Een strategische business developer, die als sparringspartner kan helpen bepaalde (strategische) thema's uit te diepen. Benodigd: ervaring met strategische zaken als positionering, markt(behoefte), proposities, value proposition, business model canvas, etc.
- Ervaring met het verbeteren van bedrijfsstrategieën, zoals positionering, marktbehoeften en proposities.
- Jij bent bekend met tools zoals het Business Model Canvas en kan deze effectief toepassen.
- Je wilt graag helpen door het delen van jouw kennis en advies.
- Het gaat hier met name om sponsoring en fondsenwerving
Dit hebben we al in huis
- Intern contactpersoon die inhoudelijk betrokken is.
- Een begrip van de doelgroepen die we willen bereiken.
- Verschillende ideeën voor nieuwe proposities/services.
- De doelen/challenges die we hebben.
- Missie en visie.
- Eventuele optie voor een betaalde opdracht of een 'no cure no pay'-regeling voor de vrijwilliger of het bureau na een geslaagde match
De missie van AGORA.
We bieden een diverse, kleurrijke blik op het leven die kan helpen om het begrip voor elkaar te vergroten.
Of je nu bezoeker, artiest of medewerker bent; bij ons kun je jezelf zijn.
Zo maken we de wereld voor de Lelystedelingen een beetje mooier!
We zijn een vaste waarde in de stad en voelen ons verantwoordelijk voor de culturele voeding van de inwoners.
We hebben (structurele) funding nodig.