Proefdiervrij-photo
Proefdiervrij

Proefdiervrij

Jaarlijks worden er nog steeds een half miljoen proefdieren gebruikt. Dit moet stoppen. Daarom pleiten wij voor proefdiervrije wetenschap.

Proefdiervrij in actie.

🎯

Non-profit

🦍

Dierenwelzijn

💛

7 tot 25 teamleden

Mijlpalen

Onze missie

Contact

  • We hebben al € 7.626.221,- geïnvesteerd in 76 proefdiervrij projecten dankzij onze donateurs: samen maken we toekomst proefdiervrij
  • Onze samenwerking met de wetenschap. Waar we tot 2009 vooral hebben ingezet op het bestrijden van dieren in laboratoria, zijn we dit vanaf die tijd gaan doen op het innoveren op proefdiervrije gebied. Daardoor is onze band met de wetenschap een stuk sterker geworden en trekken we samen op naar de oplossing: proefdiervrije innovatie.
  • Sinds 2013 is het verboden om binnen de EU op diergeteste cosmetica te maken en/of te verkopen, daar hebben we ons jarenlang voor ingezet
  • In 2018 zijn we voor het eerst gaan samenwerken met een gezondheidsfonds (Brandwonden Stichting), zij financieren alleen nog maar brandwondenonderzoek zonder proefdieren
  • In 2010 lanceerden we samen de Universiteit Utrecht het Dierdonorcodicil. Mensen kunnen hun overleden huisdier doneren aan het onderwijs om zo proefdieren te vervangen. Hiermee worden nu bijna alle dierproeven daar vervangen!

Professionals over Proefdiervrij

Melissa 👐 Jaarverslag ontwerpen

Melissa
De samenwerking en communicatie verliepen erg fijn en soepel. Afspraken maken ging makkelijk en werden ook altijd nagekomen. Vanuit Proefdiervrij was er al een goede voorbereiding gedaan. Alles wat ik nodig had werd op tijd en overzichtelijk aangeleverd. Dat zorgde er weer voor dat ik mijn werk goed kon doen. Daarnaast was Romy erg betrokken en liet duidelijk merken dat mijn werk gewaardeerd werd.

Brit 👐 Kerstkaart design

Brit
Fijne communicatie met Romy en haar collega's.

Lin 👐 Redigeren van teksten

Lin
Het was een fijne samenwerking met Proefdiervrij. Altijd een snelle reactie op e-mails en een hele leuke opdracht. Ze zijn duidelijk in hun communicatie en laten merken dat ze je werk waarderen.