Content Marketeer & Community Manager

Als Content Marketeer & Community Manager ben je de spin in het web voor het aantrekken en samenbrengen van duizenden professionals die met hun talenten de wereld mooier willen maken. Je wordt verantwoordelijk voor onze eigen marketing kanalen, het opzetten van community programma’s en het project managen van nieuwe campagnes. Up for the challenge? 

Wat je gaat doen 🎯

Deze job bestaat uit twee onderdelen:

 

1. Content Marketing

Je wordt verantwoordelijk voor het uitbouwen van onze social following en activeren van ons huidige netwerk. Denk hierbij aan:

  • Samen met onze founders het verder uitdenken en uitwerken van onze content- en merkstrategie. Van de content kalender tot jaarlijkse brand campagnes.
  • Je bent verantwoordelijk voor maken van kwalitatieve content (blogs, social posts, nieuwsbrieven, gebruikersverhalen, video, podcasts, etc). Dit doe je samen met ons Design/Marcom stagiaires en waar nodig creatieve freelancers.
  • Ons netwerk van 10.000+ vrijwilligers betrokken en engaged houden. Denk aan email marketing met activerende content, kijkjes in de keuken van onze startup, tot maandelijkse nieuwsbrieven.

 

2. Community & Project Management

We hebben inmiddels een netwerk opgebouwd van 10.000+ professionals. Wat als deze professionals elkaar kunnen ontmoeten en van elkaar kunnen leren? Dat is waar de community over gaat: skill-based vrijwilligerswerk nog leuker en waardevoller maken. Denk hierbij aan:

  • Het uitrollen en managen van een online community platform, waar onze professionals kennis/tips/ervaringen met elkaar kunnen uitwisselen. 
  • Het bedenken en opzetten van nieuwe online & offline community programma's. Denk aan webinars,  events, hackathons, mentorships, etc.
  • Het spotten, samenstellen en enthousiast houden van jouw community team (moderators, ambassadors, leaders, power users, etc).
  • De juiste processen, mensen en systemen in place te brengen, zodat de community succesvol kan opschalen.

👉 Klinkt leuk. Hoe ziet mijn week eruit?

Je hebt net de online community gelanceerd van de professionals en samen met de eerste members probeer je deze verder vorm te geven. Je houdt de data van het platform in de gaten om te zien of je genoeg engagement hebt. We hebben net een channel aangemaakt waar professionals elkaar projectgerelateerde vragen kunnen stellen. De eerste resultaten zien er goed uit! Genoeg cijfers voor deze week, tijd voor actie.

Later in de week heb je namelijk een webinar georganiseerd voor professionals, waarvoor je nog het een en ander moet afmaken. Je hebt er zin in, want je hebt geregeld dat de Marketing Manager van Stichting ALS iets komt vertellen over marketing tips & tricks voor professionals die nieuw zijn binnen het goede doelen domein.

Verder bekijk je deze week de eerste resultaten van nieuwe content formats waarmee je hebt geëxperimenteerd; een diepte interview met professionals, het verhaal achter een match en "De week van een DNG collega". Vrijdag kijk je met trots terug op een mooie week. Je klapt je laptop dicht, maar stiekem heb je alweer zin in maandag. We know the feeling. Maar pak je rust, is belangrijk ;)

Wat neem je mee 🎒

  • Je hebt een passie voor goed doen en wil graag je talenten inzetten voor anderen. 
  • Je hebt 2-5 jaar ervaring binnen marketing, communicatie of content marketing.
  • Je bent sterk in communicatie en copywriting (zowel Nederlands als Engels). Je kan jezelf in heldere, begrijpbare, en leuke taal uitdrukken. Ook krijg je mensen makkelijk mee met nieuwe plannen of ideeën.
  • Je hebt sterke organisatorische en project management skills. Je bent in staat om op een gestructureerde manier verschillende projecten tegelijkertijd te managen.
  • Je bent in staat de nodige processen en structuren te creëren waardoor we de community in de toekomst kunnen opschalen.
  • Je bent goed in luisteren, observeren en het spotten van nieuwe kansen.
  • Je bent hands-on en resultaatgericht.
  • Pre: je hebt eerdere ervaring met community building.

 

Wat krijg je terug 🤝

🌱 Een baan met echte impact. Draag bij aan iets waar je later trots op kunt zijn. 

💰 Een leuk salaris (€2400 - €3200)

🙏 Veel invloed op de onderneming, je kan maar één keer met vrienden een bedrijf bouwen. Werk moet leuk zijn. 

🕊 Flexibiliteit & vertrouwen vanuit ons. Werk waar je wil. Wanneer je wil.

💪 Dingen die je werk leuk maken: met z'n allen op workcation, gezonde lunches, gezellige uitjes, bootcamps & meer.

🎉 Vrijmibo’s die uit de hand lopen. Work hard, play harder.

👀 Een rol die steeds belangrijker gaat worden bij een start-up die over een paar jaar de leukste werkgever van Europa is.

Lijkt dit je wat?

Mooi. Dan zoeken we namelijk jou! ;) De rol is 32/40 uur. 

Solliciteer hier!

Solliciteren kost een minuutje. Geen motivatiebrieven, etc. daar geloven wij niet zo in. 

 

Join the mission

We begonnen ooit als een klein groepje creatievelingen die de nutteloze uren van een digital agency terug ging geven aan de maatschappij. Drie jaar verder hebben we onze banen opgezegd, een mooi kantoortje gescoord en een groep vakidioten gevonden die ook in onze missie geloven. Een sociale onderneming die druk bezig is iets moois achter te laten in deze wereld. Geen tijd te verliezen dus. 

Ons team

Er is iets gaande.

💪10.000+ aangesloten professionals. 

 🌍 250+ aangesloten maatschappelijke organisaties. 

💛 1.500+ succesvolle samenwerkingen.

⏱ 35.000+ uur aan betekenisvol werk gedoneerd.

🔥 €3.000.000+ bespaard voor de sector. 

Vragen of even bellen?

Hi! Julian hier, Founder van De Nieuwe Gevers. 

Wil je graag meer weten of eerst even bellen? 

Mail me even op juul@denieuwegevers.nl of plan wat in mijn agenda, dan bel ik je even.