

Logo vernieuwing + Huisstijl
Organisatie in het kort
Groente & Fruitbrigade voorziet iedere voedselbankklant elke week van verse groente & fruit gered van voedselverspilling.
Lees meerImpact thema’s
Project details
20-40 uur in totaal
Verspreid over 3-7 weken
We kunnen en willen direct aan de slag met dit project.
Juist nu moeten we groente en fruit redden om voedselverspilling tegen te gaan en er samen voor zorgen dat Voedselbank klanten van pure en gezonde producten kunnen genieten.

Annemarie Franssen
Groente & Fruit brigade
Projectomschrijving
Waarom we dit project starten?
Sinds onze start in de zomer van 2018 zijn we snel gegroeid en willen we nu een profesionaliseringsslag maken. Een nieuwe huisstijl hoort hier ook bij en daarom zoeken we een grafische ontwerper die ons kan helpen.
In de nog maar 1,5 jaar dat de Groente & Fruitbrigade operationeel is, zijn wij inmiddels uitgegroeid tot een waardevolle leverancier aan Distributiecentra van Voedselbanken Nederland. Om nog verder te groeien en mogelijk nieuwe locaties te openen, willen we een professionele communicatie uitstraling hebben zodat we meer leveranciers en vrijwilliger kunnen aantrekken.
Doelgroep omschrijving:
- Leveranciers van groente en fruit die met ons willen samenwerken en hun producten aan ons willen leveren.
- Vrijwilligers zijn een belangrijke doelgroep om ervoor te zorgen dat we operationeel kunnen blijven.
Wat hebben we nodig?
- We willen ons logo graag laten reviewen en laten opfrissen/vernieuwen.
- In lijn met het vernieuwde logo, willen we graag een nieuwe huisstijl d.v.m. een huisstijl document: Logo, kleurgebruik, lettertypes, etc. Voor intern gebruik en samenwerking met andere partijen.
- Doorvertaling van het logo: verder inzetten voor een nieuwe huisstijl. Opgeleverd High Res, web en print standaarden.
- Huisstijlmaterialen: visitekaartje, briefpapier, handtekening voor email, templates voor powerpoint presentatie, omslagfoto social media, factsheet, nieuwsbrief en uitnodigingen.
🙋♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?
Een grafisch designer die een logo en huisstijl kan ontwerpen die goed aansluiten bij de missie, visie en waarden van een organisatie. Pre: een portfolio met soortgelijke projecten (logo’s en huisstijlen).
Wat hebben we al?
- Missie en visie
- Oude huisstijl (logo, kleuren, lettertypes)
- Doelgroepomschrijving
- Onze ambitie: elke klant van de voedselbank wekelijks van minimaal 1 kg groente of fruit te voorzien.
- Wij leveren exclusief aan Voedselbanken Nederland, dus niet rechstreeks aan voedselbankklanten.
- Website en beeldmateriaal
Waarom is dit project van waarde?
In de nog maar 1,5 jaar dat de Groente & Fruitbrigade operationeel is, zijn wij inmiddels uitgegroeid tot een waardevolle leverancier aan Distributiecentra van Voedselbanken Nederland. Om nog verder te groeien en mogelijk nieuwe lokaties te openen, willen we een professionele communicatie uitstraling hebben zodat we meer leveranciers en vrijwilliger kunnen aantrekken.


De missie van Groente & Fruit brigade.
Groente & Fruitbrigade heeft als missie om iedere voedselbankklant iedere week te voorzien van verse groente & fruit. Daartoe zijn in de grote versregio's in Nederland (Westland en Limburg) elke week vrijwilligers aan de slag om grote partijen overschotten en buitenbeentjes te verzamelen, sorteren en distribueren naar distributiecentra van Voedselbanken Nederland. #SamenEtenWeGezonder
Lees meer