

Huisstijl + Communicatie middelen
Organisatie in het kort
Impact thema’s
Project details
20-40 uur in totaal
Verspreid over 3-7 weken
Dankzij dit project zal onze communicatie net zoveel impact hebben als onze notitieboeken.

Anne-Pim van Oostveen
Greenside
Projectomschrijving
Wat hebben we nodig?
- Huisstijl document: Logo, kleurgebruik, lettertypes, etc. Voor intern gebruik en samenwerking met andere partijen.
- Aansluitende huisstijl-materialen: visitekaartje, envelop, briefpapier en omslagfoto voor social media.
🙋♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?
Een grafisch designer die een logo en huisstijl kan ontwerpen die goed aansluiten bij de missie, visie en waarden van een organisatie. Pre: een portfolio met soortgelijke projecten (logo’s en huisstijlen).
Wat hebben we al?
- Missie en visie
- Voorbeelden van logo’s en huisstijlen die we mooi vinden.
- Oude huisstijl (logo, kleuren, lettertypes)
- We hebben al een logo waar we tevreden mee zijn. We zoeken vooral naar een uitbreiding van onze eigen huisstijl inclusief:
- - Word templates
- - Powerpoint templates
- -Social media templates
Waarom is dit project van waarde?
Dit project helpt ons met de verdere professionaliseringsslag van Green Side, het maakt dat onze communicatie-uitingen van hetzelfde niveau zijn als ons product.


De missie van Greenside.
Green Side is duurzaam, lokaal en sociaal:
Wij maken duurzame notitieboeken van enkelzijdig geprint papier, door dit papier een tweede leven te geven benutten we het volledige potentieel van het papier en besparen we 37,5 liter water en 6,25 KWh per boekje.
Het papier wordt op de fiets lokaal opgehaald bij basisscholen, je kunt dus oude opdrachten en kleurplaten terugvinden in de Green Side boekjes.
Ten slotte is Green Side sociaal, het papier wordt papier lokaal ingebonden door mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Elke papierheld schrijft zijn/haar naam in het boekje wat ze zelf hebben ingebonden.
De droom is om landelijk lokale Green Side ecosystemen te creëren, waar lokaal papier wordt ingezameld, lokaal wordt ingebonden en zo lokaal mogelijk wordt verkocht.
Samen kunnen we de wereld veranderen door er anders naar te kijken: Always look at the Green Side of life!