

Advies communicatie boodschap
Organisatie in het kort
De Nederlandse Influenza Stichting wil de vaccinatie tegen griep bevorderen, met name in risicogroepen.
Lees meerImpact thema’s
Project details
6-10 uur in totaal
Verspreid over 3-6 weken
We kunnen direct starten
Sinds de coronapandemie is steeds duidelijker dat preventie van infecties een belangrijkere plaats in Nederland moet gaan innemen. Jouw advies helpt ons dit goed te communiceren!

Ted van Essen
De Nederlandse Influenza Stichting
Projectomschrijving
Waarom we dit project starten?
Met de hulp van een Nieuwe Gever hebben we een nieuwe missie en analyse van de stakeholders geformuleerd. Wij willen onze focus op de griepprik verbreden naar vaccinaties voor volwassenen. Sinds de coronapandemie is steeds duidelijker dat preventie van infecties een belangrijkere plaats moet gaan innemen, dit willen we o.a. gaan pushen bij de overheid. Het ontbreekt ons nu echter aan een plan hoe we onze communicatie richten op ministeries, zoals VWS. Wij zoeken jouw strategische communicatie-ervaring om met ons te sparren over boodschap, kanalen en juiste toon.
Wat hebben we nodig?
- Een beoordeling van onze huidige communicatie-activiteiten.
- Een aantal één-uur strategiesessies waarin we een aantal onderwerpen kunnen bespreken als: communicatiedoelstellingen, boodschap, Tone of Voice, doelgroep, kanalen, etc.
- Een samenvatting van de onderwerpen die besproken zijn met concrete next steps voor de uitvoer, in de vorm van een startplan.
🙋♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?
Een communicatie specialist of -strateeg, die als facilitator of sparringpartner kan helpen bepaalde (strategische) communicatie thema's uit te diepen. Benodigd: ervaring met strategische zaken als doelstellingen, content, doelgroepen, boodschap, kanalen, etc. Daarnaast is enige ervaring met zorgcommunicatie vereist.
Wat hebben we al?
- Een personeelslid die verantwoordelijk is voor het project.
- Een idee van de doelgroepen die we willen bereiken.
- Huidige missie, visie, waarden en communicatie uitingen.
- Een uitgebreide analyse van onze stakeholders en concrete plannen voor de komende 2 jaar staan ter beschikking.
- Een eerste concept van de communicatieboodschap ligt klaar.


De missie van De Nederlandse Influenza Stichting.
De NIS streeft ernaar om bij te dragen aan de preventie en reductie van griep geassocieerde ziekte. Wij zorgen ervoor dat wetenschappelijke aanbevelingen over de griepprik, via (social) media grootst wordt gedeeld en dat stakeholders, risicogroepen en onderzoekers worden betrokken.
Lees meer