Kennissessie trends in communicatie

Lena 💛 Milieudefensie

1. De challenge

Wat was het probleem?

Bij Milieudefensie wordt er al veel gedaan op het gebied van communicatie, maar we worden graag geïnspireerd om nieuwe dingen te proberen en om meer te halen uit de communicatiekanalen die we al gebruiken. Wij willen graag weten welke trends er nu spelen in communicatie, wat deze betekenen voor ons als organisatie, en hoe wij ze kunnen gebruiken om onze communicatie beter te doen.”

Klik hier voor meer info over de challenge & Milieudefensie

2. De match

Made in heaven

Janneke Baarda

Milieudefensie

Online marketeer
Verantwoordelijk voor het 
opzetten van creatieve en 
effectieve online campagnes

Lena Hoogstadt

Nieuwe Gever

Business consultant
bij Effecta

3. Het proces

Van kick-off tot resultaat

Lena - Nieuwe Gever

“Het was heel mooi om dit te doen voor een goed doel in plaats van een groot bedrijf. Ze gaven ook inzichten die voor mij heel relevant zijn.”

Mini interview van anderhalf minuutje.

Liever lezen? Mag ook.

Waarom dit project bij deze organisatie?

“Ik niet zo gekeken naar welke organisatie bij mij paste, maar meer naar welke vraag wij het beste bij konden helpen. En Milieudefensie had een hele specifieke vraag, die heel erg aansloot op wat wij al doen. Dus toen heb ik een sollicitatie opgestuurd - dat klinkt wat groter dan het is - en een paar dagen later kreeg ik een telefoontje om informatie uit te wisselen, en toen lag er wel een match. In de oriënterende fase hebben we wat contact gehad, veel informatie gekregen, en daarna ging het vrij makkelijk om de kennissessie op te zetten.”

Was het goed te combineren met je huidige baan?

“Ja, opzich wel. Door corona is het wat rustiger, en daarnaast doen wij dit heel graag, dit soort presentaties maken voor bedrijven. Het was voor ons ook een soort “oefen-run”; we hebben een nieuwe sessie gecreëerd die we ook bij andere klanten willen gaan gebruiken. Dus het was voor ons een hele laagdrempelige manier om de content te testen. En stel, ik had dit gedaan naast mijn werk, dan was het zeker ook geen probleem geweest.”

Wat was het leukste moment?

“Ik vond de presentatie zelf gewoon het leukst. Dat je met zo’n grote groep (online) zit, enthousiaste reacties krijgt, dat het interessante inzichten voor ze waren. Dat vooral.”

Wat was de impact voor jou persoonlijk?

“Ik vond het sowieso heel leuk om te kunnen doen. Normaal doe ik dit soort presentaties bij organisaties met grotere budgetten, en ik vond het heel mooi om het nu ook voor zo’n soort organisatie te kunnen doen. Die zitten namelijk ook met bepaalde vraagstukken die mij inzichten geven die ook heel relevant zijn. Leden werven bijvoorbeeld, ik heb er nooit bij stilgestaan dat dat momenteel natuurlijk lastig is omdat het niet meer op straat kan, en dat speelt natuurlijk ook bij andere organisaties. Dat zijn allemaal onderwerpen waar ik veel van leer en mee kan nemen.”

Wat zou je zeggen tegen iemand die nog twijfelt om een project te doen via DNG?

“Nou, je moet gewoon heel erg kijken of je er de tijd beschikbaar voor hebt. Ik denk dat dat het belangrijkste is. En zodra je dat hebt zou ik zeggen: gewoon doen.”

4. Het resultaat

Voor Lena & Milieudefensie

Greep uit de kennissessie!

Milieudefensie case Lena voor De Nieuwe Gevers

Wins voor Lena

Meer inzicht

Lena heeft nu meer inzicht in de uitdagingen van organisaties in coronatijd, wat heel relevant kan zijn voor toekomstige opdrachten.

Goede feedback

Het project heeft haar echt voldoening gegeven. Een waardevolle ervaring!

Van waarde

Lena heeft een waardevolle bijdrage kunnen aan het team van Milieudefensie.

Wins voor Milieudefensie

Professionalisering

Milieudefensie heeft nu meer kennis over hoe zij in coronatijd hun communicatiemethoden kunnen toepassen

Inspiratie

Milieudefensie heeft inspiratie gekregen voor toekomstige communicatiemethoden

Snel leren, accelereren

Het hele team van communicatiemedewerkers, online marketeers en webmasters kon geïnspireerd worden door de presentatie. 

Ook eens een projectje doen?

Dat mag :)

Bekijk onze projecten