De matches van Green Side.
Het eerste half jaar samen met De Nieuwe Gevers.

Duurzame notitie boekjes.
Léon Polman is oprichter van Green Side, het duurzame notitieboek van hergebruikt papier en won daarmee de sociale ondernemerschallenge.
Green Side benut het volledige potentieel van papier en verzamelt enkelzijdig geprint papier bij basisscholen. Daarna wordt dit papier handmatig ingebonden op een sociale werkplaats. Duurzaam, sociaal én lokaal.
De eerste 5 projecten
Bespaard: €15.000
Missie, Visie en Waarden
Communicatie adviseur met ~15 jaar ervaring
"Cindy hielp me met het opstellen van mijn missie, visie en waarden. Zo'n project helpt om zelf weer verder te kunnen."
Adviesrapport: Website UX
UX Designer met 10+ jaar ervaring
"Daryna deed een review van de website en kwam met een paar handige tips en waardevolle feedback. Uiteindelijk heb ik de website helemaal omgebouwd op basis van een van die tips. Daar was ik uit mezelf waarschijnlijk niet op gekomen."
Strategie coach
Business strategist met 10+ jaar ervaring
"Peter hielp me als strategiecoach. Door onze (twee)wekelijkse gesprekken is de visie, het toekomstbeeld van Green Side een stuk duidelijker geworden. Dat traject is nu afgerond. Het is fijn om structureel iemand als klankbord te kunnen inschakelen."
Product fotografie
Art Director en Fotograaf, 7+ jaar werkervaring
"Arjen maakte productfoto's van onze notitieboekjes. Die gebruiken we bijvoorbeeld in onze webshop. Ik heb nog steeds goed contact met hem."
Animatie
Animator 3+ jaar werkervaring
"Ymke maakte een hele gave animatie. Deze uitlegvideo laat heel simpel zien wat we doen en hoe het werkt. Want hoe worden die notitieboekjes dan gemaakt en hoe ziet dat proces eruit? Das best lastig om eenvoudig uit te leggen!"

🙋 4 Vragen aan Leon 🙋
1. Waarom ben je met De Nieuwe Gevers gaan samenwerken?
Wij zijn maar een klein bedrijf met vooral studenten. Als ondernemer zit er heel veel in mijn hoofd aan ideeën en de richting die we op moeten. Soms heb je gewoon anderen nodig om de ideeën die in je hoofd zitten ook te verwezenlijken.
2. Hoe is het om zo'n project te starten?
Over het algemeen heel makkelijk. Bij een match krijg ik de contactgegevens van de professional. Meestal neem ik zelf het initiatief en is een afspraak snel gemaakt. Ik check altijd even of iemand al ervaring heeft met het doen van projecten via De Nieuwe Gevers. Of diegene doorheeft dat het echt vrijwilligerswerk is bijvoorbeeld.
Per project verschilde het hoe snel er een match ontstond. De match voor de animatie duurde in vergelijking met de rest wat langer. Het ontwerpen van de huisstijl ging juist heel snel. Binnen een week had ik een reactie. De week erna calls ingepland. Na 3 weken was er al een eerste opzet. Na anderhalve maand was het afgerond. Dat vond ik best snel.
3. Wat zou je meegeven aan iemand die nog overweegt om met De Nieuwe Gevers samen te gaan werken?
Ik heb echt gemerkt dat hoe meer ik in de samenwerking investeer, hoe meer ik eruit haal. Er is altijd wel een project dat je als organisatie verder kan helpen. Hoe duidelijker je dat voor ogen hebt, hoe meer waarde die projecten opleveren. Daarom is het belangrijk om je verwachtingen duidelijk te hebben. Uiteindelijk haal je er veel meer waarde uit dan de tijd die je erin steekt.
4. Zijn er nog toekomstplannen waar je ons platform voor wil inzetten?
Wij hebben een enorme groeiambitie. De komende tijd hopen we lokale initiatieven neer te zetten in 5 regio's, met 5 franchise-ondernemingen om lokale ecosystemen op te bouwen. De webshop is dan de spin in het web. De ondernemer die het dichtst in de buurt zit mag leveren. Zo proberen we alles zo lokaal mogelijk te doen. Daar komen sowieso weer nieuwe projecten uit.