Stage: Growth Marketing

De Nieuwe Gevers is een nieuw type platform. Een marktplaats waar talentvolle denkers, makers en doeners hun skills doneren aan goede doelen. Als Social Tech Startup, zijn we op een missie om het grootste do-good marketplace van Europa te worden.

We zoeken vanaf september 2022 een stagiaire die ons hierbij gaat helpen. 🔥

 

Wat je gaat doen 🎯

Meer impact maken. Daar werken we naar toe. Daarom willen we méér inzetten op growth marketing. Denk niet alleen aan meer mensen bereiken, maar ook meer waarde voor en door de vrijwilligerscommunity voor de maatschappelijke organisaties. Hierbij duik je in een grote ballenbak vol kwantitatieve data en kwalitatieve informatie vanuit de professionals zelf. Met behulp van het growth team zet je deze informatie om in effectieve online campagnes en verbeter je de user experience. Met andere woorden, ben jij de perfecte mix tussen analytisch en creatief en durf je in het diepe te springen? Dan zal je onder begeleiding van onze Branch Manager Babel de ins en outs van growth marketing leren. Omdat onze branch manager in de praktijk het erg druk heeft met takken, botten en het kantoor overdonderen met puppyknuffels zal in de praktijk zijn baasje Ruben de begeleiding grotendeels overnemen. 

 

Hoe dit er concreet uitziet.

  • 🗓 Uitwerken & optimaliseren online campagnes: Omdat niet iedereen skill-based vrijwilligerswerk of De Nieuwe Gevers kent voeren we online campagnes uit. Je wordt betrokken bij het uitdenken van het concept, waarna je deze verder zal uitwerken, implementeren en optimaliseren. 
  • 🎨 A/B Experimenten uitvoeren: Een video of foto? Inspelen op het Ambiguity Effect of het Dunning-Kruger Effect? Om erachter te komen wat werkt voeren we A/B experimenten uit. Je wordt verantwoordelijk voor de implementatie van de experimenten en wordt meegenomen in het analyseren van de resultaten. 
  • 💌 Data analyse: Leuk al die marketinginitiatieven, maar hoe weet je nu of iets echt werkt, waar moet je naar kijken? Tijdens deze stage leer je relevante KPI's en welke metrics hier bij horen. Daarna wordt je in het diepe gegooid en zal je in data tools als Google analytics en Mixpanel zoeken naar kansen. Klinkt misschien eng, is het niet!
  • 🎉 Tools, Tools en nog eens Tools: Ben jij een gadget freak? Volg jij de nieuwste technische ontwikkelingen? Bij ons leer je de nieuwste AI-tools kennen en hoe je deze inzet voor succes! 
  • Elke dag is anders. Letterlijk. Want voor je het weet zit je in een brainstorm sessie met ons growth team, werk je samen met onze contentmarketeers aan nieuwe advertenties, werk je in Meta business/Google analytics/Mixpanel/Google-optimize/etc., ontdek je kansen in onze data of leer je weer een nieuwe tool kennen. 

Kortom, veel te doen. Veel verantwoordelijkheid. Je mag nieuwe dingen uitproberen. Ontdekken wat je leuk vindt. Fouten maken. En vooral: ervan leren. Dat is het mooie aan een stage.

 

-----------------------------

 

Wat zoeken wij in een stagiair 💛

In de wereld van een start-up wordt veel zelfstandigheid gevraagd. We willen dat je zelfsturend bent, durft mee te denken, en zo hier en daar die extra stap neemt. In andere woorden: je vindt het wel tof om verantwoordelijkheid te krijgen en te pakken. Natuurlijk staat iedereen klaar om je te helpen en dingen te leren waar nodig! 

  • Initiatiefnemer en pro-actieve doorpakker. Als je dit bent, dan weet je wat we bedoelen. 
  • Naast een analytische denkwijze ben je ook nauwkeurig in je werk.
  • Je bent eerlijk, open en niet bang om feedback te geven of te krijgen. Leuk eigenwijs zegmaar. Zo kunnen we het snelst leren. 
  • Je gelooft in het motto “Ik heb het nog nooit gedaan. Dus ik denk dat ik het wel kan.” Je gaat veel nieuwe dingen leren!]
  • Onze branch manager eist minimaal een aai-over-de-bol per dag, dus honden passen in jouw straatje. 

 

-----------------------------

 

Wat neem je mee🎒

✅ Houdt van data en duikt graag in het diepe. Je bent niet snel overweldigd door veel nieuwe informatie. 

✅ Een hoofd vol creatieve ideeën. Voor campagnes. Voor landingspagina's. Voor user experience. Bij jou gaat het lampje branden. 

✅  Je werkt secuur, ook als het veel werk is. 

✅ Kan werken met een kater, if needed. 

✅ Pre: Als je ervaring hebt met online advertenties, a/b experimenten of landingspagina's. 

-----------------------------

 

Details 👀

  • Start: September 2022 (flexibel in overleg)
  • Duur: 5 maanden
  • Vorm: Fulltime meewerkstage.
  • Werk: Remote en op kantoor in Utrecht.
  • Stagevergoeding: €300 – €500 per maand.

Lijkt dit je wat?

Alles begint met één druk op de knop.

Solliciteer hier!

Even voorstellen. Je toekomstige stagebegeleider.

Ruben & Babel

🔥 Wat ik doe: Ik ben growth marketeer bij De Nieuwe Gevers en Babel's persoonlijke assistent. Ik bekommer me vooral om hoe we marketingactiviteiten schaalbaar kunnen maken. Dit is doe ik met een goede mix van data, tools, automatisering, creativiteit en een persoonlijke touch. 

💛 Waarom ik dat doe: Ik ben een gedreven growth marketeer  die zijn expertise inzet voor een eerlijke en duurzame samenleving. Marketing onderzoekt wat mensen drijf, wat ze als barrières ervaren en waarvoor ze in beweging komen. Met behulp van marketing kunnen we deze drijfveren herkennen en vertalen naar structurele verandering.

🎒 Mijn CV in een notendop: Cum laude afgestudeerd in mijn Master Business Administration, met een specialisatie in digitale marketing, aan de UvA. Tijdens mijn studie onwijs veel verschillende baantjes gedaan (tennisleraar, trainingsacteur, jongerenwerk, etc.), maar mijn liefde voor marketing is tijdens mijn eerste stage ontstaan. De mix tussen creativiteit, data en strategie is voor mij weggelegd. Ik deel mijn kennis graag met anderen. Daarom geef ik meerdere masterclasses over online marketing en ondersteun ik meerdere studenten en ondernemingen in marketingprojecten. 

🧠 Wat ik je kan leren: Een werkwijze en mindset. Met de juiste aanpak zorg je ervoor dat je marketingactiviteiten strategisch opzet en je doelen behaald. Dit is ook mijn kracht. Denk hierbij aan growth methodieken, frameworks en het combineren verschillende theorieën. Daarnaast leer ik je werken in verschillende tools, zoals Google Analytics, Mixpanel, Figma, Canva, Google Optimize, Meta business Manager, Tag manager, Airtable, Miro, etc.. Schrik niet, je krijgt niet alles in een keer en pas wanneer jij er klaar voor bent.   

Voordelen van werken bij De Nieuwe Gevers.

🙏 Werk moet leuk zijn. Work hard, play harder.

👀  Een plek waar je kan proeven van verschillende jobs. Zo kom je erachter waar je hart sneller van gaat kloppen. Handig voor later. 

🕊 Geen 9-5 mentaliteit. Werk waar je wil. Wanneer je wil. Veel vrijheid en verantwoordelijkheid. Pak ze beide. Dat doen wij ook. 

🍌 Als je naar kantoor komt: lekkere lunches. Veelal gezond, maar we bouwen ook kecke tosti’s. 

🌱  Een stage met echte impact. Draag bij aan iets waar je later trots op kunt zijn. 

🎉  Vrijmibo’s die uit de hand lopen. Tip: kom niet met de auto.