We zijn een sociale onderneming.

We leggen je graag uit hoe wij kijken naar impact maken, sociaal ondernemerschap en financiën.

Wat is een sociale onderneming?

Wij zijn een sociale onderneming, dit betekent dat we voor het volgende staan:

  • Maatschappelijke impact voorop (impact first)
  • Winst niet als doel, maar als middel
  • Heeft een verdienmodel (is niet afhankelijk van subsidies)
  • Is transparant en fair naar iedereen

We geïnspireerd (en nemen concrete stappen) om onze bedrijfsvoering af te stemmen op de principes van Code Sociale Ondernemingen

Maatschappelijke impact voorop

Ons gehele team, model en platform heeft één prioriteit.

Mensen volledig in staat stellen met hun kennis en kunde de wereld net wat mooier te maken dan gisteren.

Vrijwilligerswerk promoten

Wij willen mensen enthousiasmeren en aansporen om vrijwilligerswerk te doen. Een laagdrempelige introductie in het maatschappelijke veld.

Organisaties helpen groeien

Wij willen maatschappelijke organisaties in staat stellen dingen slimmer, sneller en beter te doen. Zodat hun mensen meer impact kunnen maken.

Betekenisvolle samenwerkingen faciliteren

Hier draait het om. De verbindingen die we leggen tussen de wereld van vakspecialisten en impactmakers. Hier vindt de core van onze impact plaats.

💸

Ons verdienmodel.

Hoe wij onze missie financieren.

Maatschappelijke organisaties investeren een vast bedrag per jaar in ons en kunnen daardoor zonder limiet samenwerken met alle professionals uit ons netwerk. Zij krijgen daardoor 10x zoveel gedaan met hun budget :) Daar helpen we ze ook bij.

Zie hier hoe.

Benieuwd hoe we tot dit model gekomen zijn? Klik hier.

 

Welke type organisaties wij helpen.

 


Kleinere stichtingen.

65% van alle aangesloten organisaties.

Denk aan organisaties als Natuurwijs, Ranger Campus of Laywers for Lawyers. Zij zetten ons netwerk zoveel mogelijk in. Simpelweg omdat zij niet de budgetten hebben om met meerdere vakspecialisten samen te werken. 

 

 

 


Grotere stichtingen.

25% van alle aangesloten organisaties.

Denk aan organisaties als De Kindertelefoon, Longfonds of Dokters van de Wereld. Zij hebben de budgetten om mensen in te huren en doen dat ook. Zij gebruiken ons meer voor extra kennisdeling waar normaal geen budget voor is. 

 

 

 


Sociale ondernemingen.

10% van alle aangesloten organisaties.

Denk aan organisaties als Beleef Dementie, Schooljudo of Levensbazen. Dit zijn bijna allemaal opstartende organisaties, met een klein team en snelle ontwikkeling. Ze zetten ons netwerk in om te groeien en om meer impact te kunnen maken. 

 

 

Wat wij doen met onze inkomsten.

We delen graag waar we onze inkomsten aan uitgeven. Het geeft een beeld van wat nodig is om De Nieuwe Gevers draaiende te houden. De grootste post: onze mensen. Het is een flinke klus om meer dan 125 maatschappelijke organisaties zo goed mogelijk te helpen. Van impact consultants die ze inhoudelijk begeleiden tot developers die ons platform verbeteren.   

Onze visie op Profit én Impact

Niet onbelangrijk.

Wij vinden een financieel gezond bedrijf opbouwen enorm belangrijk. Het is een essentieel onderdeel om op de lange termijn impact te kunnen blijven maken. Daar hoort (op termijn) ook winst bij. Winst kunnen we gebruiken om reserves op te bouwen, nieuwe initiatieven te ontplooien en te investeren in onze toekomst. Als sociale onderneming willen wij daarom in de toekomst het merendeel van onze winsten herinvesteren in onze missie. 

 

👇 Eerlijke sidenote.

We zijn nog niet zo oud en draaien eigenlijk sinds dag één verlies. Het team dat nodig is om al onze maatschappelijke organisaties te helpen kost veel meer dan dat het op dit moment oplevert, wat betekent dat we op grotere schaal pas positief zullen draaien. We hopen op z'n vroegst begin 2023 groene cijfers te laten zien. Tegen die tijd zullen wij ook met een openbaar plan komen hoe wij onze winsten willen inzetten voor maatschappelijke impact.

Veelgestelde vragen

We beantwoorden ze met liefde.

Hoeveel verdienen jullie medewerkers?

Nee, wij verdienen geen tonnen 😉 Op het moment verdienen wij allemaal hetzelfde: te weinig. We verdienen nu met z'n allen net iets meer dan het minimumloon. Willen we dit zo houden? Nee, liever niet. We willen iedereen graag betalen naar wat hij of zij waard is. Niet alleen voor onszelf, maar ook om talent aan te kunnen trekken. We hebben grote plannen en daar horen talentvolle mensen bij. En daar hoort weer een marktconform salaris bij. We merken dat niet iedereen bereid is de helft van zijn salaris in te leveren om bij ons te starten, wat we ook wel snappen. Daarom werken we er hard aan om daar verandering in te brengen. 

Waarom financieren jullie jezelf niet met donaties en/of subsidies?

In het begin hebben we dit pad geprobeerd te bewandelen, zonder succes. Men is niet zo happig op platformen. Los daarvan willen wij niet afhankelijk zijn van subsidies of donaties. Wij willen onze eigen boontjes kunnen doppen. We geloven in de kracht van een eerlijk verdienmodel. Een model waarbij iedereen die meedoet er op vooruit gaat. Het motiveert je om waarde te leveren voor de mensen met wie je samenwerkt. Het houdt je scherp en zet maatschappelijke organisaties centraal in onze werkwijze. 

Hoe werkt jullie verdienmodel in relatie tot de vrijwillige daad van professionals?

Ons abonnement met organisaties heeft een onbeperkt karakter, wat betekent dat een organisatie niks hoeft te betalen bij het plaatsen van een project. Het is een soort "all-you-can-eat", ze kunnen letterlijk zoveel projecten plaatsen als ze willen en daardoor alle expertise in huis halen die nodig is om dingen slimmer, sneller en beter te doen. Het maakt niet uit of er een Junior, Medior of Senior professional wordt gezocht en het maakt ook niet uit hoe groot een opdracht is. Wij willen niks verdienen aan de vrijwillige daad van de professional en daarom hebben wij ons verdienmodel hier volledig van los gekoppeld. Het model is gebaseerd om organisaties zo goed mogelijk te ondersteunen in het plaatsen van alle projecten, het verbeteren van ons platform en bereiken van nieuwe vrijwilligers. Met ons team van non-profit adviseurs stimuleren en helpen wij organisaties zoveel mogelijk uit ons netwerk te halen. Zo maken we met z'n allen zoveel mogelijk impact!

 

Welke maatschappelijke organisaties hebben toegang tot De Nieuwe Gevers?

Iedereen die goed doet. Goede doelen, bewoners-initiatieven, non-profits, stichtingen, culturele initiatieven en sociale ondernemingen met een duidelijke maatschappelijke meerwaarde.