82f8de5d-9a15-42e5-b169-eaf7466b7723

Kennissessie Customer Journeys & Persona's

Project details

💒 Versa Vrijwilligerscentrale

🛠️ UX

⏱️ 1-4 uur in totaal

💻 Op locatie.

Organisatie in het kort

Versa Vrijwilligerscentrale stimuleert, verbindt en promoot vrijwilligerswerk.

  • Welzijn

Profiel vrijwilliger

Een UX specialist met aantoonbare ervaring binnen het betreffende vakgebied. Instaat zijn of haar kennis over te brengen in een workshop of presentatie vorm. Pre: ervaring met het faciliteren van workshops en/of presenteren voor groepen.

Start: We kunnen en willen direct aan de slag met dit project.

Help ons meer vrijwilligers te werven door hen te leren kennen! Wie zijn onze vrijwilligers eigenlijk? En is dat een ander soort vrijwilliger dan die we misschien al kennen ?
Geschreven door Suzanne Wierenga van Versa Vrijwilligerscentrale

Project­omschrijving

Ons huidige kennisniveau.

We zijn met 5 collega's. Twee collega's zijn nieuw. De andere drie werken al behoorlijk lang (10+ jaar) bij Versa Welzijn. Ik heb al eens eerder een traject gedaan waarbij we persona's hebben gemaakt en een customer journey hebben vorm gegeven. Mijn andere (nieuwe) collega heeft een communicatie achtergrond. Doel is om alle neuzen dezelfde kant op te krijgen en allemaal over een zelfde soort basis kennis te beschikken.

De inhoud van de sessie.

  • Wat is een Customer Journey Map en wat kan het betekenen voor je organisatie?
  • Wat zijn persona's en hoe kan ik beginnen hiermee te werken?
  • Wat zijn handige toolkits, templates en/of methodieken om zelf met een Customer Journey Map aan de slag te gaan?
  • Hoe start ik als organisatie met Customer Journey Mapping?

Wat extra van waarde zou zijn.

  • Ik zou het fijn vinden om achteraf nog 30 minuten 1-op-1 te zitten voor eventuele vragen of opstarthulp.

Waarom is het van waarde?

Als wij duidelijk in beeld hebben wie onze doelgroep is, kunnen we gerichter kijken naar het werven hiervan. Welke soort vrijwilligers zijn er?

Versa Vrijwilligerscentrale
Versa Vrijwilligerscentrale
Larenseweg 30
1221CN Hilversum
Versa Vrijwilligerscentrale
Suzanne Wierenga
Suzanne Wierenga

Wie ga jij helpen?

Wat doen ze

Versa Vrijwilligerscentrale stimuleert, verbindt en promoot vrijwilligerswerk. We ondersteunen vrijwilligers, maatschappelijke organisaties, buurt- en bewonersinitiatieven die met vrijwilligers samenwerken. Geven advies op maat en organiseren workshops en bijeenkomsten. We verbinden organisaties met (toekomstige) vrijwilligers via persoonlijk advies en onze vacaturebank.

We hebben vestigingen in Hilversum, Gooise Meren, Blaricum, Eemnes, Laren en Weesp.

Waar ze trots op zijn

  • We hebben meer dan 500 organisaties in ons bestand die op zoek zijn naar gemotiveerde vrijwilligers
  • We zijn een klein team bestaande uit 6 enthousiaste vrouwen
  • We zijn onderdeel van Versa Welzijn, een welzijnsorganisatie in het Gooi
  • We helpen ook mensen die weer willen meedoen in de maatschappij aan passend vrijwilligerswerk
  • We bieden organisaties advies en kennis op het vlak van vrijwilligerswerk

Professionals over Versa Vrijwilligerscentrale

Lisa 👐 Adviesrapport: Social Media kanalen

Versa Vrijwilligerscentrale staan open voor feedback en doen hard hun best met hart voor hun zaak. Dat zorgde voor een fijne samenwerking waarin een duidelijk doel werd gesteld die ook zeker haalbaar was in de tijd die we voor ogen hadden. Het was een prettige samenwerking die ik in de toekomst graag zou vervolgen indien nodig!

Annemiek 👐 Poster of flyer design

Ik heb Versa Vrijwilligerscentrale met veel plezier geholpen. Ze hadden meerdere reacties gehad op het project en daarom hebben we samen gekeken of ik hen ook op een andere manier kon helpen. Dat is zeker gelukt, met mooie ontwerpen als gevolg!