Creatief campagne concept voor radio/tv
Organisatie in het kort
Invoering van een eerlijke , hogere vleesprijs in Europa levert op: 120 Mton CO2-reductie (dat is zoveel als de CO2 emissie van 4 Europese landen tezamen), 9 miljard euro lagere zorgkosten en 15 mld euro voor dierenwelzijn en milieu verbetering in de landbouw uit de opbrengst van de heffingen. Hieruit kan ook een lagere prijs voor groenten en fruit betaald worden.
Lees meerImpact thema’s
Project details
8-16 uur in totaal
Verspreid over 2-4 weken
We kunnen en willen direct aan de slag met dit project.
Heel Nederland voor een eerlijke vleesprijs. Beter voor dier, boeren en milieu. Dat is een praktisch en goed haalbaar doel. Zeker als we jouw expertise hierbij kunnen gebruiken!
Jeroom Remmers
TAPP Coalitie
Projectomschrijving
Waarom we jou nodig hebben
Het is belangrijk dat TAPP Coalitie met haar breed gesteunde plan voor een eerlijke, hogere vleesprijs, een paar keer op TV of radio komt. Bijvoorbeeld in actualiteiten rubrieken of achtergrond rapportages. Zo kunnen we niet alleen duidelijk maken dat een meerderheid van Nederland de heffing op vlees steunt maar dat ook de bekendheid van Tapp Coalitie vergroot wordt in Nederland.
Hier zijn we naar op zoek
- Een creatief concept dat past bij ons merk en budget.
- Een concept document dat het campagne concept bevat (met elementen als boodschap, tagline en middelen inzet, concept mock-ups etc).
- Het concept uitgewerkt in mock-up designs in lijn met onze huisstijl.
- Het zou helemaal fantastisch zijn als deze nieuwe gever ook nog tijd heeft om ons te pluggen (eigen netwerkje bij redacties is een pré).
🙋♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?
Een creatieve concepter, die een campagneconcept kan bedenken en deze tot visuele mock-ups kan uitwerken in een concept document. Iemand met ervaring met het uitdenken van een goed concept voor programma redacties op TV of radio. Pre: eigen netwerk in deze wereld!
- Jij bent een creatieve geest met een passie voor schrijven en conceptueel denken.
- Ervaring met het inzetten van jouw schrijf- en conceptuele vaardigheden voor het uitwerken van een nieuwe campagne.
- Het is prettig als je een start kan maken met de visuele uitwerking in de vorm van mock-ups of schetsen.
Dit hebben we al in huis
- Doel van de campagne.
- Huisstijl document (met elementen als logo, kleuren en lettertypes).
- Budgettering.
- Doelgroepomschrijving voor de campagne.
De missie van TAPP Coalitie.
De TAPP Coalitie zet zich in voor de 'echte' eerlijke prijs van voedsel, incl milieukosten, te beginnen bij vlees en zuivel. Dit heeft een negatieve impact op klimaat, natuur en volksgezondheid. De heffingsopbrengst kan gebruikt worden voor drie zaken:
1. verduurzamen landbouw (milieu, klimaat, natuur, dierenwelzijn)
2. verlaging btw op groenten en fruit
3. compensatie lagere inkomens