Creatief campagne concept
Organisatie in het kort
Inkomen, tijdsbesteding en opbouw sociaal netwerk voor dak en thuislozen mbv straatkrant. Integratie, emancipatie en spreekbuis voor dak- en thuislozen.
Lees meerImpact thema’s
Project details
8-16 uur in totaal
Verspreid over 2-4 weken
We kunnen en willen direct aan de slag met dit project.
Straatnieuws maakt van de coronacrisis een kans en zet in 2 weken tijd haar volledige business model op zijn kop. Volgende fase is het lanceren van een spraakmakende campagne op zijn Straatnieuws: rebels, geen schroom, lekker direct, zonder doekjes eromheen te winden.
Annemiek Temming
Straatnieuws
Projectomschrijving
Waarom we jou nodig hebben
Binnenkort lanceren we bij Straatnieuws Utrecht onze eerste online krant. Met een heel nieuw digitaal verkoopsysteem erachter. Groot nieuws, want op deze manier kunnen we nog veel meer verkopers aan en kan iedereen een verkoper direct ondersteunen. Op deze manier creëren we een beweging van mensen die via SN online een bijdrage leveren aan inkomen, tijdsbesteding, een sociaal netwerk en talentontwikkeling voor dak-en thuislozen in Utrecht. Ambitieus, ja. Mogelijk: ook ja! We kunnen zelf aardig goed schrijven, maar missen een creatief haakje waar we de campagne aan ophangen. Ideeën genoeg, we willen ze alleen verbinden op de SN manier: stoer, rebels, direct, niet links en niet rechts maar politiek dakloos.
Hier zijn we naar op zoek
- Een creatief concept dat past bij ons merk en budget.
- Een concept document dat het campagne concept bevat (boodschap, verhaal, tagline en middelen inzet, rationale, concept mock-ups etc).
- Het concept uitgewerkt in mock-up designs in lijn met onze huisstijl .
🙋♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?
Een creatieve concepter/copywriter, die een campagne communicatieconcept kan bedenken en deze tot visuele mock-ups kan uitwerken in een concept document.
- Jij bent een creatieve geest met een passie voor schrijven en conceptueel denken.
- Ervaring met het inzetten van jouw schrijf- en conceptuele vaardigheden voor het uitwerken van een nieuwe campagne.
- Het is prettig als je een start kan maken met de visuele uitwerking in de vorm van mock-ups of schetsen.
Dit hebben we al in huis
- Doel van de campagne.
- Huisstijl document (logo, kleuren en lettertypes)
- Budgettering
- Doelgroepomschrijving voor de campagne.
Waarom is dit project belangrijk?
Schrijven kunnen we wel, maar een creatief concept bedenken is toch andere koek. We zoeken iemand die samen met ons de magie en de bezieling in de campagne brengt. Op zijn Straatnieuws, dat dan wel.
De missie van Straatnieuws.
Inkomen, tijdsbesteding en opbouw sociaal netwerk voor dak en thuislozen mbv Straatkrant. Met als filosofie: Helpen anderen zichzelf te helpen. www.straatnieuws.nl al 27 jaar de oudste sociale ondernemingvan NL, onafhankelijk van overheid, subsidies. Brutaal, ondernemend niet links niet rechts maar daklozen spreekbuis.
Lees meer