
Review social media strategie
Organisatie in het kort

Voor de meeste mensen is ademen heel gewoon. Maar voor 1,2 miljoen mensen met een longziekte in Nederland is dat niet vanzelfsprekend. Het Longfonds gaat voor een wereld zonder longziekten.
Lees meerImpact thema’s
Project details
4-16 uur in totaal
Verspreid over 3-5 weken
We kunnen en willen direct aan de slag met dit project.
Voor de meeste mensen is ademen heel gewoon, maar voor 1,2 miljoen mensen met een longziekte in Nederland is dat niet vanzelfsprekend. Met jouw expertise kunnen we meer mensen bereiken en hopelijk helpen met de juiste informatie en diagnose.

Sophie van Riel
Longfonds
Projectomschrijving
Waarom we jou nodig hebben
We hebben een groot bereik op al onze social kanalen en er zijn mooie stappen gezet om een social strategie concept te formuleren, maar wat we missen is een duidelijke kanaalstrategie. De wens zit vooral op het formuleren van een kanaalstrategie; wat plaatsen we waar? hoe vaak? En hoe doen we dit? We hebben behoefte aan een professionelere en consequente look en feel, fijn als er hier een standaard template voor gecreëerd kan worden.
Hier zijn we naar op zoek
- Een verbetering van ons huidige strategie-document met thema’s als kanalen, boodschap, content types, doelgroepen, content kalender.
- Hulp met het formuleren van onze doelen, target audiences en kanalen prioritisatie.
- Hulp bij het formuleren van een kanaalstrategie.
- Een startplan met adviezen en concrete next steps voor de uitvoer van onze strategie.
- Goed om te weten: het uitwerken van designs en/of posts zit niet bij deze opdracht.
- Een review van onze huidige strategie.
🙋♂️ Ben jij de vrijwilliger die we zoeken?
Een ervaren strateeg die ons kan helpen met onze Social Media strategie naar een hoger level te tillen.
- Jij hebt een kritische blik en weet kansen te spotten.
- Ervaring met het maken of verbeteren van social media strategie
- Jij kent de ins en outs van diverse social media platforms.
Dit hebben we al in huis
- De doelgroep(en) die we willen bereiken.
- Onze huidige social media kanalen.
- We hebben een tone of voice document.
- We hebben een concept social media strategie.
- We hebben een style guide, maar voor de hele organisatie.
- We hebben social media organisch benchmarks – per kanaal en per post van 1 jan tm 25 okt.
- Er ligt al een stevige basis maar we willen het graag een mooie stap verder brengen.


De missie van Longfonds.
Gezonde longen en gezonde lucht zijn helaas niet vanzelfsprekend. Het Longfonds gelooft dat we door gezamenlijke inspanning en met échte oplossingen op gebied van onderzoek, eigen regie en gezond leven, longziekten de wereld uit kunnen helpen en iedereen ‘vrij’ kunnen laten ademen. Hiermee zijn we van belang voor mensen met een longziekte en voorkomen we dat mensen een longziekte krijgen.
Lees meer