5208ca84-29b9-478d-bbd4-fcbf1dbaed87 (1)
🚀 Schrijf je in

Teksten marketing materials

Project details

💒 Frank about tea

🛠️ Copy writing

⏱️ 8-16 uur in totaal

🗓️ Verspreid over 3-6 weken

💻 Op locatie en/of vanaf huis

Organisatie in het kort

Thee direct vanuit de plantage in je brievenbus. Wij betalen de boer een leefbaar loon en investeren 2% van de omzet in farmer field schools

  • Innovatie
  • Duurzaamheid, natuur en milieu
  • Armoede

Profiel vrijwilliger

Een copywriter die goed geschreven en aansprekende content voor ons kan schrijven, waarmee onze impact zichtbaar(der) wordt.

Start: We kunnen en willen direct aan de slag met dit project.

🚀 Schrijf je in
Elke kop thee die wij extra verkopen helpt een theeboer met een leefbaar loon. Daarbovenop investeren we 2% van onze omzet in farmer field schools . Scherpere copy = meer thee = meer happy farmers :)
Geschreven door David Kellerman van Frank about tea

Project­omschrijving

Waarom we dit project starten?

We willen mensen meenemen in ons merk, waarbij we al onze boeren als partners behandelen en minimaal een leefbaar loon ontvangen. Op engels vlak hebben we redelijk sterke copy, maar de vertaling naar Nederlands falls short :) We zijn daarom op zoek naar een scherpe pen die ons kan helpen met de copy.

Wat hebben we nodig?

  • Goed geschreven en aansprekende teksten voor een onze marketing materialen (bijvoorbeeld folder, flyer of poster), in lijn met onze merkidentiteit en communicatie-doelstellingen.
  • We staan erg open voor creatieve ideeën en advies.
  • Converterende copy op onze website
  • Heerlijk, geurende en smaakvolle teksten voor onze thee producten in onze online shop

Wat hebben we al?

  • Globale content richting(en).
  • Missie en visie.
  • Doelgroepomschrijving.
  • Verpakkingen met Engelse copy.
  • Social media kanalen met onze brand voice .
David Kellerman
David Kellerman

Meer weten?

Frank about tea
Frank about tea
Hendrik Figeeweg 3
2031 BJ Haarlem
Frank about tea
David Kellerman
David Kellerman

Wie ga jij helpen?

Wat doen ze

Na ons avontuur op de motor in Oost-Afrika waarin wij in gesprek gingen met de makers achter ons dagelijkse kopje thee, ontdekten wij dat ze schrikbarend weinig verdienen, dit moest anders! Wij besloten het radicaal anders te doen, door direct bij de makers van onze thee in te kopen. Nu, 4 jaar later, zijn we hard op weg om elke dag meer impact te creëren met elk verkocht kopje thee!

Waar ze trots op zijn

  • We investeren 2% van onze omzet terug in farmer field schools, hier hebben we inmiddels meer dan 200 boeren een jaar lang kunnen trainen
  • Wij zijn 'FAIRCHAIN' doordat wij meer waarde creeeren bij onze boeren door daar te verpakken, blenden en nieuwew smaken bedenken
  • We betalen onze boeren boven de fairtradeprijs en krijgen allemaal een living wage
  • We hebben een €1 bod gedaan op de theedivisie van Unilever, toen zij Lipton in de etalage wilde zetten. Ze hebben het bod niet geaccepteerd ;)

Ken je iemand die past bij dit project?

Help dit goede doel een handje.