Ux Indonesia 1V5zggtyxvc Unsplash

Kennissessie Customer Journeys & Persona's

Project details

💒 Foodwatch

🛠️ UX

⏱️ 1-4 uur in totaal

💻 In een videocall.

Organisatie in het kort

Door voedselwaakhond foodwatch zijn consumenten zich meer bewust van misleidende marketingtruuks van de industrie.

  • Duurzaamheid, natuur en milieu
  • Gezondheid en ziektebestrijding
  • Wetenschap en onderzoek

Profiel vrijwilliger

Een UX specialist met aantoonbare ervaring binnen het betreffende vakgebied. Instaat zijn of haar kennis over te brengen in een workshop of presentatie vorm. Pre: ervaring met het faciliteren van workshops en/of presenteren voor groepen.

Start: We kunnen en willen direct aan de slag met dit project.

Wij geven consumenten een stem en zetten ons in voor transparantie en het recht op voedsel dat noch mens, noch milieu schaadt.
Geschreven door Nicole van Gemert van Foodwatch

Project­omschrijving

Ons huidige kennisniveau.

Wij maken gebruik van een CRM systeem en database die enkele mogelijkheden bieden om een donor journey te 'mappen', maar wij maken hier nog onvoldoende gebruik van. Het ontbreekt ons aan specialistische kennis om een goede online donor journey in kaart te brengen.

De inhoud van de sessie.

  • Wat is een Customer Journey Map en wat kan het betekenen voor je organisatie?
  • Wat zijn persona's en hoe kan ik beginnen hiermee te werken?
  • Wat zijn handige toolkits, templates en/of methodieken om zelf met een Customer Journey Map aan de slag te gaan?
  • Hoe start ik als organisatie met Customer Journey Mapping?

Wat extra van waarde zou zijn.

  • Ik zou het fijn vinden om achteraf nog 30 minuten 1-op-1 te zitten voor eventuele vragen of opstarthulp.

Waarom is het van waarde?

Wij willen in staat zijn om beter inzicht te krijgen in de ervaring van onze donateurs en de donor journey te verbeteren.

Foodwatch
Foodwatch
De Wittenstraat 25
1052AK Amsterdam
Foodwatch
Nicole van Gemert
Nicole van Gemert

Wie ga jij helpen?

Wat doen ze

foodwatch vecht voor jouw recht op eerlijk, veilig en gezond eten. Wij geven consumenten een stem en zetten ons in voor transparantie en het recht op voedsel dat noch mens, noch milieu schaadt. Als dé onafhankelijke voedselwaakhond, stelt foodwatch misstanden aan de kaak en voeren wij campagnes tegen schadelijke pesticiden, misleidende etiketten, voor een onafhankelijke wetenschap en voor eerlijke handel.

Waar ze trots op zijn

  • Onze Gouden Windei verkiezing voor het meest misleidende product wordt gevreesd door producenten en massaal gesteund door stemmers.
  • Door de industrie zijn eindelijk concrete stappen gezet kinderhelden van verpakkingen te verwijderen. Ook veroordeelde de Reclame Code Commissie twaalf voedselfabrikanten voor ongeoorloofde kindermarketing na klachten van foodwatch.
  • Onze petitie tegen de btw-verhoging op groente en fruit is inmiddels 125.000 maal getekend.
  • Onze campagne 'Stop de grote gifroute' vestigt de aandacht op de export van in Europa verboden landbouwgif naar landen in het Zuiden.
  • Met een superklein team van zes mensen bereiken wij veel. Wekelijks zijn we in het nieuws en er komen elke maand nieuwe supporters bij.

Professionals over Foodwatch

Simone 👐 Adviesrapport: Vindbaarheid in Google

Een leuk team dat open staat voor feedback en enthousiast is om met mijn plan aan de slag te gaan!

Niek 👐 Marketing strategie sessies

Super enthousiaste club mensen!