69d41cf1-7d86-4148-8dbf-4119cdca8491

Creatieve campagne + print/social uitwerking

Project details

💒 BUMI Organics

🛠️ Grafisch design

⏱️ 16-32 uur in totaal

🗓️ Verspreid over 2-5 weken

💻 Op locatie en/of vanaf huis.

Organisatie in het kort

Als voedingsproducent hebben we de mogelijkheid (en in onze ogen verantwoordelijkheid) om producten te maken die plantaardig, voedzaam én duurzaam zijn. Hiermee slaan we drie vliegen in één klap: we dragen bij aan een betere balans in het aanbod dierlijke en plantaardige eiwitten, stimuleren voedzame voedingskeuzes en verduurzamen de voedselketen.

  • Duurzaamheid, natuur en milieu
  • Gezondheid en ziektebestrijding
  • Innovatie

Profiel vrijwilliger

Een ontwerper die kan helpen een creatieve campagne te bedenken en deze ook kan uitwerken met de bijhorende grafische uitingen. Denk aan social media posts of print uitingen.

Start: Wanneer de professional aangeeft te kunnen starten (binnen 2 maanden).

Nu er steeds vaker vleesvervangers worden gegeten rijst de vraag of ze wel zo voedzaam zijn. Wij willen d.m.v. een campagne laten zien dat de ene vleesvervanger de ander niet is en dat traditionele veganistische producten zoals tempeh, tofu en seitan goed passen binnen een gevarieerd, voedzaam en bovenal lekker eetpatroon.
Geschreven door Florian Rath van BUMI Organics

Project­omschrijving

Waarom we dit project starten?

Traditionele eiwitrijke plantaardige producten als tempeh, tofu en seitan zijn voor veel consumenten een goed bewaard geheim. Zonde vinden wij, want deze producten hebben zoveel potentie en zijn een zeer welkome aanvulling op het grote aanbod aan doorgaans hoogbewerkte vleesvervangers. De consumenten die ze wél kennen hebben dikwijls de opvatting dat ze ouderwets, smakeloos en/of lastig te bereiden zijn. Dit willen we voor eens en altijd ontkrachten door deze traditionele voedzame producten op een eigentijdse manier te herintroduceren!

Wat hebben we nodig?

  • Een creatief concept campagne concept dat past bij onze beschikbare middelen, merk en budget.
  • Een concept document dat het campagne concept bevat (boodschap, verhaal, tagline, rationale, mock-ups etc).
  • Uitgewerkte design voor bijvoorbeeld een printuiting en een social media post.
  • Oplevering klaar voor gebruik. Bijvoorbeeld drukklaar of op social media post formats.

Wat hebben we al?

  • Budgettering
  • Huisstijl document (logo, kleuren en lettertypes)
  • Contacten voor realisatie van campagne ( Bv: drukker)

Waarom is dit project van waarde?

Samen met jou brengen we een ode aan eeuwenoude bereidingswijzen en helpen we deze goed bewaarde geheimen de wijde wereld in!

BUMI Organics
BUMI Organics
Coppelstockstraat 42-1
1056XM Amsterdam
Florian Rath
Florian Rath

Wie ga jij helpen?

Wat doen ze

Maak kennis met BUMI: traditionele veganistische producten in een smakelijk, eigentijds jasje. 100% biologisch en lokaal geproduceerd met respect voor mens, dier & milieu. Onder het motto Mindful Foods willen we samen met bewuste thuiskoks deze aarde gezond houden. Hoe? Door voedzame én duurzame producten te ontwikkelen waar zij eenvoudig iets lekkers mee koken. Een positief verschil maken was nog nooit zo smakelijk.

Waar ze trots op zijn

  • We brengen een ode aan traditionele eiwitrijke producten zoals tempeh, tofu en seitan - producten die voedzaam en 'clean label' zijn
  • We geven ze een eigentijds karakter door met alternatieve grondstoffen (bijv. lupine i.p.v. soja) te werken en ready-to-eat varianten aan te bieden
  • Op deze manier maken we de eeuwenoude recepturen toegankelijker, waardoor ze beter aansluiten op de wensen van de moderne consument
  • Ons assortiment is verkrijgbaar bij Ekoplaza, Marqt en een honderdtal zelfstandige bio winkels