Project & Community Manager

Zie jij het zitten om aan de vooravond te staan van de community dat over een aantal jaar de meest impactvolle movement is van Europa? Mooi, we staan namelijk op het punt om dit verder uit te bouwen en daarvoor zoeken we de leukste community manager van Nederland!

De job!

 

Wat je gaat doen 🎯

Als Community Manager ga je samen met onze founders bouwen aan de twee communities van De Nieuwe Gevers. Enerzijds een community voor goede doelen, waar zij kennis kunnen delen en elkaar helpen groeien. Anderzijds ga je bouwen aan de purpose driven community voor professionals (onze vrijwilligers), waar zij elkaar kunnen helpen met projecten, tips kunnen geven en vrijwilligerswerk nog leuker kunnen maken. Beide communities hebben hun eigen focus, programma’s en toegevoegde waarde, maar ze hebben hetzelfde doel: mensen die de wereld een mooiere plek maken, helpen dit samen nog beter te doen. Wat dit concreet betekent:

 

Jouw job in een notendop:

  • Samen met Juul, onze oprichter, het verder vormgeven en valideren van onze Community Strategy.
  • Het spotten, samenstellen en enthousiast houden van jouw hechte club community moderators, ambassadors, leaders, power users, etc. 
  • Het opzetten van de online communities. Van het monitoren van engagement data tot sparken van nieuwe interacties. Denk polls, Q&A’s, content, blogs, inspiratie, etc. 
  • Heb opzetten van relevante en inspirerende kennisdeling events & webinars op thema’s van Marketing, Professionalisering, Personal Growth, Carriere ontwikkeling en Organisatiegroei. Van A tot Z (van interessante sprekers fixen tot event promotie). 
  • Het bedenken en opzetten van nieuwe community programs; denk aan buddy programma’s, mentorships, meetups, hackathons, etc.
  • Het opschalen van waardevolle community programma’s door de juiste processen, mensen en systemen in place te brengen.

 

Hoe ziet mijn dag eruit?

Je hebt net de online community gelanceerd van de professionals en probeert samen met de eerste community members verder vorm te geven. Je experimenteert met nieuwe channels en content formats en houdt de data in de gaten om te zien of je genoeg engagement hebt. Genoeg cijfers voor deze week, tijd voor actie. Later op de week heb je namelijk een webinar georganiseerd voor goede doelen, waar je nog de laatste eindjes aan elkaar moet knopen. Je hebt er zin in want je hebt geregeld dat de marketing manager van Stichting ALS iets komt vertellen over het opzetten van een effectief marketing team. Je sluit je week af door de voortgang te presenteren op een nieuw community programma: Impact Mentorships, waar Seniors als coaches worden gekoppeld aan Juniors om ze te helpen bij het vrijwilligersproject dat ze doen. Vrijdag kijk je met trots terug op een top week, klapt je laptop dicht, en hebt stiekem alweer zin in maandag. We know the feeling. Maar pak je rust, is belangrijk ;)

 

Wat neem je mee 🎒

  • Je hebt een passie voor de impact sector, zelfontwikkeling en grotere maatschappelijk thema’s. 
  • Je hebt brede kennis, interesse en ervaring binnen marketing en het groeien als organisatie.
  • Sterke organisatorische skills en in staat om gestructureerd verschillende projecten tegelijkertijd te managen.
  • In staat de nodige processen en structuren te creëren waardoor we de community in de toekomst kunnen opschalen.
  • Sterk in communicatie en copywriting. Je kan jezelf in heldere, begrijpbare (en leuke) taal uitdrukken en mensen meekrijgen met nieuwe plannen of ideeën. 
  • Goed in luisteren, observeren en het spotten van nieuwe kansen. 
  • Je bent hands-on, data gedreven en resultaatgericht. 
  • Pre: eerdere ervaring met community building

 

Wat krijg je terug 🤝

  • 🌱  Een baan met echte impact. Draag bij aan iets waar je later trots op kunt zijn. 
  • 🙏 Veel invloed op de onderneming, je kan maar 1 keer met vrienden een bedrijf bouwen. Werk moet leuk zijn. 
  • 🕊 Geen 9-5 mentaliteit. Werk waar je wil. Wanneer je wil. Veel vrijheid en verantwoordelijkheid. Pak ze beide. Dat doen wij ook. 
  • 💪 Dingen die je werk leuk maken: Met z'n alle op workcation, gezonde lunches, gezellige uitjes, bootcamps na werk & more coming.
  • 🎉  Vrijmibo’s die uit de hand lopen. Work hard, play harder.
  • 👀  Een rol die steeds belangrijker gaat worden bij een start-up die over een paar jaar de leukste werkgever van Europa is.

 

 

Lijkt dit je wat?

Mooi. Dan zoeken we namelijk jou! ;) De rol is 32/40 uur. 

Solliciteer hier!

Solliciteren kost een minuutje. Geen motivatiebrieven, etc. daar geloven wij niet zo in. 

 

Join the mission

We begonnen ooit als een klein groepje creatievelingen die de nutteloze uren van een digital agency terug ging geven aan de maatschappij. Drie jaar verder hebben we onze banen opgezegd, een mooi kantoortje gescoord en een groep vakidioten gevonden die ook in onze missie geloven. Een sociale onderneming die druk bezig is iets moois achter te laten in deze wereld. Geen tijd te verliezen dus. 

Ons team

Er is iets gaande.

💪6000+ aangesloten professionals. 

 🌍 200+ aangesloten goede doelen. 

💛 1000+ samenwerkingen gematched.

🔥 2.5+ miljoen euro bespaart voor de sector. 

Vragen of even bellen?

Hi! Julian hier, Founder van De Nieuwe Gevers. 

Wil je graag meer weten of eerst even bellen? 

Mail me even op juul@denieuwegevers.nl of plan wat in mijn agenda, dan bel ik je even.