
Janneke Baarda
Milieudefensie
Online marketeer
Verantwoordelijk voor het
opzetten van creatieve en
effectieve online campagnes
Lena 💛 Milieudefensie
“Bij Milieudefensie wordt er al veel gedaan op het gebied van communicatie, maar we worden graag geïnspireerd om nieuwe dingen te proberen en om meer te halen uit de communicatiekanalen die we al gebruiken. Wij willen graag weten welke trends er nu spelen in communicatie, wat deze betekenen voor ons als organisatie, en hoe wij ze kunnen gebruiken om onze communicatie beter te doen.”
Klik hier voor meer info over de challenge & Milieudefensie
Milieudefensie
Online marketeer
Verantwoordelijk voor het
opzetten van creatieve en
effectieve online campagnes
Nieuwe Gever
Business consultant
bij Effecta
“Ik niet zo gekeken naar welke organisatie bij mij paste, maar meer naar welke vraag wij het beste bij konden helpen. En Milieudefensie had een hele specifieke vraag, die heel erg aansloot op wat wij al doen. Dus toen heb ik een sollicitatie opgestuurd - dat klinkt wat groter dan het is - en een paar dagen later kreeg ik een telefoontje om informatie uit te wisselen, en toen lag er wel een match. In de oriënterende fase hebben we wat contact gehad, veel informatie gekregen, en daarna ging het vrij makkelijk om de kennissessie op te zetten.”
“Ja, opzich wel. Door corona is het wat rustiger, en daarnaast doen wij dit heel graag, dit soort presentaties maken voor bedrijven. Het was voor ons ook een soort “oefen-run”; we hebben een nieuwe sessie gecreëerd die we ook bij andere klanten willen gaan gebruiken. Dus het was voor ons een hele laagdrempelige manier om de content te testen. En stel, ik had dit gedaan naast mijn werk, dan was het zeker ook geen probleem geweest.”
“Ik vond de presentatie zelf gewoon het leukst. Dat je met zo’n grote groep (online) zit, enthousiaste reacties krijgt, dat het interessante inzichten voor ze waren. Dat vooral.”
“Ik vond het sowieso heel leuk om te kunnen doen. Normaal doe ik dit soort presentaties bij organisaties met grotere budgetten, en ik vond het heel mooi om het nu ook voor zo’n soort organisatie te kunnen doen. Die zitten namelijk ook met bepaalde vraagstukken die mij inzichten geven die ook heel relevant zijn. Leden werven bijvoorbeeld, ik heb er nooit bij stilgestaan dat dat momenteel natuurlijk lastig is omdat het niet meer op straat kan, en dat speelt natuurlijk ook bij andere organisaties. Dat zijn allemaal onderwerpen waar ik veel van leer en mee kan nemen.”
“Nou, je moet gewoon heel erg kijken of je er de tijd beschikbaar voor hebt. Ik denk dat dat het belangrijkste is. En zodra je dat hebt zou ik zeggen: gewoon doen.”
Lena heeft nu meer inzicht in de uitdagingen van organisaties in coronatijd, wat heel relevant kan zijn voor toekomstige opdrachten.
Het project heeft haar echt voldoening gegeven. Een waardevolle ervaring!
Lena heeft een waardevolle bijdrage kunnen aan het team van Milieudefensie.
Milieudefensie heeft nu meer kennis over hoe zij in coronatijd hun communicatiemethoden kunnen toepassen
Milieudefensie heeft inspiratie gekregen voor toekomstige communicatiemethoden
Het hele team van communicatiemedewerkers, online marketeers en webmasters kon geïnspireerd worden door de presentatie.