Veelgestelde vragen.

Voor professionals

1. Aanmelden voor het platform
Hoe meld ik mij aan als professional?

Je kan je als professional direct aanmelden via denieuwegevers.nl/aanmelden.

 

Welke type professionals kunnen mee doen aan De Nieuwe Gevers? 

Voor nu focussen we ons op de creatieve en digitale industrie. Wat betekent:

Designers. UX’ers. Social media experts. Copy writers. Strategen. Facilitators. Creatives. Developers. Online marketeers. Business analisten. Growth hackers. Content producers. Campagnemakers. Marketingspecialisten. Communicatiegoeroes. Fotografen. Video editors. Animators. 

De volgende fase willen we gaan kijken naar de legal, finance en HR services. Schrijf je dus zeker in op onze nieuwsbrief wanneer je een legal, financial of HR specialist bent. Dan houden we je hiervan op de hoogte.

 

 

2. Inschrijven op een project. 
Hoe schrijf ik mij in op een project?

Op denieuwegevers.nl/projecten vind je al onze projecten. Je kan via de filtering alle projecten zien binnen jouw discipline. 

Wanneer je een project vindt dat bij je past, dan kan jij je daar op inschrijven. Dit doe je door op de knop te drukken “Ik wil helpen”.  Je moet een account hebben om je te kunnen inschrijven. Deze maak je gemakkelijk aan via denieuwegevers.nl/aanmelden.

Dit wijst zich allemaal vanzelf wanneer jij je op een project gaat inschrijven. 

 

Ben ik verzekerd het project te doen, nadat ik mij inschrijf?

Nee. Een goede match werkt twee kanten op. Daarom geven we goede doelen de ruimte om te ontdekken met wie ze willen samenwerken. Ze ontvangen maximaal 3 profielen per project, waar ze zelf een geschikte professional uitkiezen. Is dit jouw profiel? Dan is het een Match! We zullen jullie vervolgens via de mail aan elkaar voorstellen met wat tips om het project goed van start te kunnen laten gaan.

Het kan zijn dat het goede doel kiest voor een andere professional, omdat de motivatie of relevante werkervaring beter past bij het goede doel. Wanneer dit gebeurt gaan we  kijken of we een nieuw project voor je kunnen vinden. 

 

Wat gebeurt er als ik me op een project inschrijf?

We sturen je profiel met alle extra informatie die je hebt ingevuld direct naar het goede doel. Wij vragen het goede doel zo snel mogelijk je profiel te bekijken. De contactpersoon bij het goede doel bepaalt uiteindelijk met welke professional hij/zij wil samenwerken. Zij beoordelen dit op het gebied van motivatie en (relevante) werkervaring. Om onnodige teleurstelling te voorkomen kan een goed doel maximaal drie kandidaten per project ontvangen.

 

 

Hoe verhoog ik mijn kans op een match?

Bij het inschrijven op een project stellen we je aantal vragen over je motivatie en relevante werkervaring. Door deze vragen zo volledig mogelijk te beantwoorden verhoog je de kans op een match. Een goed doel wil van tevoren goed weten wie de professional is. Wanneer je deze vragen niet beantwoordt is het lastig in te schatten door een goed doel of jij de juiste professional bent. 

Motivatie: probeer te beschrijven wat jouw persoonlijke beweegredenen zijn om dit project te doen. 

Relevante werkervaring: Vertel over concrete werkervaring die laat zien dat jij de professional bent voor de job. Stuur bijvoorbeeld het linkje mee waarin je vorige werk te bekijken is. 

Je kan je portfolio site en Linkedin delen om het goede doel een idee te geven van je carrière en vorig werk. 

 

 

Kan ik mij op meerdere projecten inschrijven?

Ja dat kan zeker. Echter raden we je aan om je niet voor meer dan 3 projecten tegelijkertijd in te schrijven. 

 

 

Waar kan ik het project doen?

Onze goede doelen zitten verspreid door heel Nederland. De meeste projecten kunnen vanuit huis worden uitgevoerd. Het kan wel gebeuren dat het goede doel de voorkeur heeft om bij hen op locatie te werken. Bij elk project wordt aangeven wat de voorkeurslocatie is: vanuit huis, bij het goede doel of beide. 

 

 

3. Verhinderd na een inschrijving
Ik heb mij ingeschreven op een project, maar ik kan het project toch niet doen. Wat nu? 

Gaat het toch niet lukken om je skills in te zetten? Dat kan gebeuren. Mail dan team@denieuwegevers.nl Dan zorgen wij dat het goed komt. Je kan ook appen of bellen: 06 15 89 11 25.

 

Ik ben gematched aan een organisatie, maar ik kan het project toch niet doen. Wat nu?

Neem z.s.m. contact op met team@denieuwegevers.nl. Dan gaan wij dit communiceren aan het goede doel.



 

4. Tijdens een project
Wat is de doorlooptijd van een project?

Reken op een gemiddelde doorlooptijd van 3 weken. Uiteraard is dit afhankelijk van de grootte van de opdracht. Onze projecten hebben een doorlooptijd van 2 tot 6 weken.

Je vindt op elke projectpagina een periode en ureninschatting per project.

 

Ik ondervind problemen op mijn project. Wat kan ik doen?

Wat vervelend dat je problemen ondervindt met je project. Er kunnen verschillende dingen aan de hand zijn. Bijvoorbeeld dat het project groter wordt gemaakt dan initieel is afgesproken of dat een contactpersoon niet reageert. Mail dan team@denieuwegevers.nl Wij gaan dan kijken waar we kunnen helpen. Je kan ook appen of bellen: 06 15 89 11 25.

 

 

5. Project afgerond
Trots op het eindresultaat? Help ons aan mooie cases. 

We zijn hard op zoek naar succesverhalen. Hiermee kunnen wij als organisatie nieuwe professionals en goede doelen aan ons binden. Daarmee maken we onze impact samen nog groter!

 

Ik heb tips voor De Nieuwe Gevers. Kan ik die geven?

Ja, graag zelfs. We zijn benieuwd hoe het project verlopen is en waar eventueel verbetering ligt. Op deze manier kunnen we De Nieuwe Gevers-ervaring telkens een stukje beter maken voor iedereen. Stuur een mail naar team@denieuwegevers.nl

 



Algemene vragen 
Wie zijn De Nieuwe Gevers?

De Nieuwe Gevers is bedacht door Julian Hoogendoorn. De meeste noemen mij Juul, ik zie mijzelf als creatieve ondernemer met een fobie voor stilzetten en liefde voor maken. Ik heb zelf ervaren wat voor mooie dingen er kunnen ontstaan wanneer je skills inzet voor het goede. Een ervaring die ik iedereen van harte gun. Jezelf inzetten voor de wereld van morgen laat je gek genoeg vandaag al goed voelen. Daarom willen we dit mogelijk maken voor alle professionals uit de creatieve en digitale industrie. Ik geloof in de kracht van het verbinden van mensen, kennis en kunde voor maatschappelijke vooruitgang. Vanuit deze overtuiging is De Nieuwe Gevers ontstaan. 'Ik' is inmiddels een enthousiast team van vier passievolle slimmeriken, die alle vier gelukkig in precies hetzelfde geloven. Bijvoorbeeld Stijn Tupan, hij is onze maatschappelijke voorman, die met liefde alle maatschappelijke organisaties te woord staat en verder helpt. Dan hebben we nog Maurizio Camporelli, een man met twee passies: Het zelf maken van Italiaanse cappuccino en bouwen van platforms. Laten dat net de fundamentele bouwstenen zijn van doorgewinterde developer. Als laatste Michiel Peters, de rechterhand van Maurizio, die met zijn linkerhand de mooiste matching software schrijft. Met z'n vieren maken wij het matchen mogelijk.

Lees meer op denieuwegevers.nl/het-team

 

 

Kost De Nieuwe Gevers geld voor ideële organisaties?

We hebben een duurzaam verdienmodel waardoor iedereen die zich aansluit meegroeit met het gezamenlijke succes. Ook wel: samen vooruit, zonder verliezers. Daar geloven wij in.

Om onze kosten te dekken vragen wij aan goede doelen een klein bedrag. Deze kosten vergoeden onze tijd om:

Wij kiezen er bewust voor om geen prijs te koppelen aan de grootte van een opdracht omdat dit gaat om een vrijwillige daad van de professional. Hiervoor willen we juist geen bedrag vragen. De kosten die wij rekenen zijn enkel voor alle werkzaamheden die wij verrichten om tot een match te komen en het platform te onderhouden.

 

 

 

Zoekt het team van De Nieuwe Gevers nog hulp?

Wij zijn altijd op zoek naar expertise waarmee wij ons team kunnen versterken. We werken met een klein team in Utrecht. Neem gerust contact op met Julian: juul@denieuwegevers.nl

 

 

Ben ik verzekerd tijdens een project?

De Nieuwe Gevers is niet aansprakelijk voor enige vorm van schade, ongevallen, lichamelijk letsel, verlies of diefstal van goederen of enige andere schade voorafgaand, tijdens of na de vrijwilligersactiviteit. Neem je deel aan een activiteit dan is dat op eigen risico. Schade- of ongevallen aan derden vallen onder je eigen aansprakelijkheidsverzekering.

 

 

Ben ik als vrijwilliger aansprakelijk wanneer er iets misgaat?

Als vrijwilliger draag je nooit de verantwoordelijkheid voor de mensen die je helpt; die ligt bij de begeleiding. Wel ben je verantwoordelijk voor je eigen handelen. Als vrijwilliger met een expertise word je gezien als een professional. We verwachten dus wel dat je een professionele houding aanneemt en met respect met mensen omgaat. 

 

 

Wat als ik technische problemen ondervind met het platform. 

Dat kan: we zijn druk in ontwikkeling. Mocht iets op het platform niet naar verwachting werken of zie je mogelijke verbetering, neem dan contact op met team@denieuwegevers.nl

 

Hoe kom ik met jullie in contact?

Je kan met ieder van ons team direct contact zoeken. Opendeurenbeleid ;)

Vragen over het platform, professionals of samenwerkingen.

juul@denieuwegevers.nl

Vragen over goede doelen 

stijn@denieuwegevers.nl

Vragen over techniek

maurizio@denieuwegevers.nl    (back-end)

michiel@denieuwegevers.nl   (front-end)

Vragen over projecten

team@denieuwegevers.nl

 

 

Mag ik mijn werk ook gebruiken in mijn portfolio?

Je bent vrij om het werk voor het goede doel in je portfolio te gebruiken. We raden je aan dit altijd wel kort af te stemmen met het goede doel zodat hier geen miscommunicatie ontstaat.