Casestudy: Ontdek hoe Stichting Partin
Met een beperkt budget meer partnerships heeft opgebouwd
Ontdek hoe Stichting Partin, een organisatie met beperkte middelen erin slaagde om meer partner te vergaren en meer impact te realiseren.
Lees hoe ze met behulp van De Nieuwe Gevers, een innovatief platform voor vrijwilligerswerk, Partin het aantal partnerships heeft vergroot en hun organisatie professionaliseerden.


Een vrijwilliger heeft 4 strategiesessies gegeven
Partin groeit als kool, maar kon - gezien haar achterban - niet alleen op contributie draaien. Daarom waren ze op zoek naar nieuwe partners die het leuk vinden om juist de community van kleine, onbekende goede doelen te steunen.
Cleo heeft vrijwillig 4 één-uur strategiesessies met Partin gehad. Tijdens deze sessies hebben ze verschillende onderwerpen besproken, zoals doelstellingen, doelgroepen, boodschap, marketing/promotieplan, funnel en advies voor ondersteunende materialen. Dit heeft geleid tot een startplan met adviezen en concrete next steps.
Stichting Partin
Stichting Partin is een overkoepelende brancheorganisatie in de ontwikkelingshulp. Hun missie is om de stem van kleine organisaties te laten horen in discussies over internationale samenwerking en hun belangen te behartigen.
4
Strategiesessies
€1.200
bespaard
400
Kleine goede doelen
Ontdek hoe vrijwilligers jouw organisatie kunnen helpen meer impact te maken.
Plan een gratis en vrijblijvend adviesgesprek met Jelle. In dit gesprek krijg je advies over hoe je vrijwilligers in kan zetten om jouw impact te versterken.

De uitdaging
Hoe het begon, de hulpvraag.
“Partin groeit als kool, maar kan - gezien haar achterban - niet alleen op contributie draaien. Wij zoeken partners die het leuk vinden om juist de community van kleine, onbekende goede doelen te steunen. We kunnen jouw ondersteuning gebruiken voor een plan van aanpak richting partners die niet 1 goed doel willen steunen, maar ruim 400 kleine goede doelen.”

De oplossing
Cleo's inbreng - Communicatie strategie
Stichting Partin heeft samen met Cleo 4 één-uur strategiesessies gehad. Tijdens deze sessies zijn verschillende onderwerpen besproken, zoals doelstellingen, doelgroepen, boodschap, marketing/promotieplan, funnel en advies voor ondersteunende materialen.
Het resultaat was een startplan met adviezen en concrete next steps.
Wat is er opgeleverd
-
Meer kennis in huis: Door de samenwerking met Cleo heeft Stichting Partin waardevolle kennis opgedaan op het gebied van strategie en communicatie.
-
Slimmere interne keuzes: Dankzij Cleo heeft Stichting Partin geleerd hoe ze strategische keuzes kunnen maken die hen helpen groeien.
-
Professionele communicatie: De communicatie van Stichting Partin is nu professioneler en effectiever, waardoor ze beter in staat zijn om partners aan te trekken.
-
Strategischere aanpak: Stichting Partin heeft een strategische aanpak ontwikkeld om partnerships op te zetten die hen in staat stellen meer geld op te halen.
-
Doelgroep centraal stellen: Cleo heeft Stichting Partin geholpen om de doelgroep centraal te stellen en hun boodschap op hen af te stemmen.
-
Teamontwikkeling: Het project met Cleo heeft geleid tot de ontwikkeling van het team en een beter begrip van de doelstellingen van Stichting Partin.

De resultaten
Wat is het resultaat?
De communicatie van Stichting Partin is sterk verbeterd dankzij de expertise van Cleo. De boodschap is helder en effectief afgestemd op de doelgroep.
Dankzij de strategieën en adviezen van Cleo heeft Stichting Partin het aantal partnerships aanzienlijk kunnen vergroten en meer financiële middelen kunnen genereren
Wil je net als Systemic Justice ook meer gedaan krijgen met weinig budget?
Lees ook andere klantverhalen

